The Visiting Research Graduate Traineeship Program (VRGTP) oferuje 11-miesięczne staże badawcze (rozpoczęcie: wczesny lipiec, zakończenie: wczesny czerwiec) dla wybitnych, wykwalifikowanych studentów, posiadających rekomendacje z Polskich instytucji naukowych. Studenci chcący wziąć udział w stażu naukowym musza być w semestrze letnim 2015 na 1 lub 2 roku studiów magisterskich. Więcej informacji na temat programu znajdą Państwo na stronie: gradstudies.virginia.edu/VRGTP.
Co oferują Uczelnie w USA:
· możliwość uczestnictwa w ważnych, atrakcyjnych problemach badawczych i w niektórych przypadkach wykorzystanie wyników badań do pracy magisterskiej w uczelni macierzystej;
· stypendium w wysokości $25,000 - $27,500 z przeznaczeniem na koszty utrzymania;
· oficjalną pomoc w załatwieniu wizy F1 lub J1 na pobyt w USA (koszt wyrobienia wizy pokrywa student);
· pełne ubezpieczenie medyczne;
· w przypadku Oklahoma Medical Research Foundation - również zwrot kosztów podroży;
Wymagania:
· Płynna znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (formalny egzamin mile widziany, ale nie jest konieczny);
· Zamiłowanie do pracy badawczej i doświadczenie w pracy laboratoryjnej;
· Średnia ocen ze studiów minimum 3.8., a z ostatnich dwóch semestrów powyżej 4.0;
Wymagane dokumenty (wszystkie w języku angielskim):
· CV w języku angielskim ze zdjęciem i danymi kontaktowymi (zgodne ze wzorem);
· Transkrypt z uczelni ze wszystkich semestrów wraz z policzoną średnią (lub średnimi);
· List motywacyjny (według wzoru) wskazujący m.in. 3 tematy, które kandydat wybrał z zaproponowanych na stronie VRGTP, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem; wybór ten nie jest wiążący ani ostateczny, tytuły projektów znajdą Państwo na stronie: gradstudies.virginia.edu/VRGTP, w temacie: Tentative Projects for 2015-16. Ostateczne tematy i liczba miejsc mogą ulec zmianie do ostatniej chwili;
· Co najmniej jedna opinia polecająca od samodzielnego pracownika naukowego;
· Zgoda uczelni macierzystej (podpisana przez Dziekana Wydziału i Promotora kandydata) na formularzu podanym na stronie internetowej (patrz poniżej);
Jak aplikować:
Wszystkie dokumenty powinny zostać sformatowane jako jeden plik PDF, w podanej kolejności (nazwa dokumentu: ImieNazwisko.PDF). Oprócz powyższych pięciu dokumentów kandydaci mogą załączyć inne dokumenty (maksimum 5) zaświadczające o znajomości języka, doświadczeniu w pracy laboratoryjnej, osiągnieciach, publikacjach, itd. Ważne jest by dokument został nazwany: ImieNazwiskoSupplement.PDF. Dokumenty w wersji elektronicznej należy wysłać do 1 lutego 2015 na adres vrgtp@fulbright.edu.pl. Kandydaci dopuszczeni do rozmów kwalifikacyjnych (odbędą się one w dniach 14 i 16 marca, odpowiednio w Warszawie i Poznaniu) będą o tym fakcie powiadomieni do 15 lutego i będą musieli uzupełnić podania o transkrypt z sesji zimowej (prosimy o przesłanie dokumentów do 5 marca), aby ostatecznie zakwalifikować się na rozmowę. Podróż na rozmowy kwalifikacyjne odbywa się na koszt kandydata.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Patrycją Gołąb (vrgtp@fulbright.edu.pl).
Szczegóły znajdą Państwo na stronie: www.fulbright.edu.pl/pl/visiting-research-graduate-traineeship-program/
Patrycja Gołąb
Assistant and Educational Advisor
Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta | Polish-U.S. Fulbright Commission
K.I. Gałczyńskiego 4, 00-362 Warszawa
+48 22 10 100 40 | patrycja.golab@fulbright.edu.pl
fulbright.edu.pl | fb.com/FulbrightPolska | youtube.com/FulbrightPolska | FulbrightPolska at Linked.in