Skład Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia
dr hab. inż. Alicja Dratwa-Chałupnik, prof. ZUT | przewodnicząca pełnomocnik dziekana ds. jakości kształcenia |
prof. dr hab. inż. Ewa Czerniawska-Piątkowska | pełnomocnik dziekana ds. ankietyzacji |
dr hab. inż. Angelika Cieśla, prof. ZUT | |
prof. dr hab. inż. Agnieszka Tomza-Marciniak |
|
dr inż. Magdalena Jędrzejczak-Silicka |
|
dr inż. Alicja Auriga | |
Natalia Pożarycka | przedstawiciel studentów |
Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia - informacje ogólne
Wydziałowe komisje ds. jakości kształcenia powołuje się na podstawie uchwały Senatu nr 59 z dnia 29 czerwca 2009 r. w sprawie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia (WSZJK) w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym został wprowadzony 29 czerwca 2009 roku Uchwałą Senatu nr 59. WSZJK ma za zadanie wdrożenie postanowień Procesu Bolońskiego, zaleceń znajdujących się w dokumentach dotyczących zapewniania jakości kształcenia w europejskim obszarze szkolnictwa wyższego oraz realizację rozporządzenia Ministra Nauk i Szkolnictwa Wyższego.
Szczegółowe zadania Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia określa Zarządzenie Nr 194/2020 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 24 listopada 2020 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu uczelnianej i wydziałowych komisji ds. jakości kształcenia.
W skład wydziałowej komisji wchodzą:
- pełnomocnik dziekana ds. jakości kształcenia – przewodniczący,
- pełnomocnik dziekana ds. ankietyzacji zajęć dydaktycznych,
- przedstawiciele poszczególnych kierunków na wydziale,
- przedstawiciele wydziałowych organów samorządu studentów, przedstawiciele samorządu doktorantów (na wydziałach prowadzących studia doktoranckie).
Do zadań wydziałowej komisji należy:
- współudział w tworzeniu systemu zapewniania jakości kształcenia;
- kumulacja i przetwarzanie informacji dotyczących wdrażania systemu jakości kształcenia;
- wdrażanie decyzji podjętych przez uczelnianą komisję ds. jakości kształcenia;
- monitoring stopnia realizacji zakładanych efektów kształcenia;
- przeprowadzanie analiz niezbędnych do oceny jakości kształcenia na wydziale;
- opracowanie i zatwierdzanie rocznego sprawozdania z wydziałowego systemu zapewniania jakości kształcenia.